close

這是堂本梅寄給我卡片封面的一段話 我去找了中翻

親愛的堂本梅 謝謝妳把這段妳最愛的話送給我


One night a man had a dream.

He dreamed he was walking along the beach with the Lord.

Across the sky Flashed scenes from his life.

For each scene he noticed two sets of footprints in the sand: one belonged to him and the other to the Lord.

When the last scene of his life flashed before him, He looked back at the footprints in the sand.

He noticed that many times along the path of this life there was only one set of footprints.

He also noticed that it happed at the very lowest and saddest times in his life.

This really bothered him and he questioned the Lord about it.

Lord, you said that once I decided to follow you, you'd walk with me all the way.

But have noticed that during the most troublesome times in my life there is only one set of footprints.

I don't understand why when I needed you most you would leave me.

The lord replied, My precious child, I love you and I would never leave you during your times of trial and suffering.

When you see only one set of footprints, It was then that I carried you.

 

一天晚上我做了一個夢,我夢到在沙灘上

上主與我同行,此時天際像個影幕投映出我的一生。

我注意到影幕上總是出現兩對腳印,一對屬於我、另一對則是屬於上主。

當最後一幅畫面映在天際時,我突然發現沙灘上只剩一對腳印,

而那幅畫面也正是我陷在人生最低潮的時刻,

這不禁令我質問上主──

「親愛的上主啊!您不是曾應允我,只要我願跟隨,您就要與我同行嗎?

但是,為什麼當我在苦難中時,在沙灘上只有我踽踽獨行呢?」

上主回答說:「我至親至愛的孩子啊!當你遭逢苦難的打擊時,

我並沒有棄你不顧啊!請再仔細看看沙灘上那僅有的腳印是誰的?」


原來那是上主的腳印,我不禁好奇地問──


「上主啊!那時我在那裡呢?」


上主含笑告訴我──


「那時,我正抱著你跨越人生的苦難啊!」

 

看完這段中翻後 靜下來想一下 不僅是上帝

有時在事情發生後 雖然很多人並不做聲 不做任何反應

雖然 他們只是靜靜的 卻是陪著我渡過很多時候 謝謝妳們 

arrow
arrow
    全站熱搜

    王小阮 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()